Praktijkregels
Elke wijziging in persoonlijke gegevens doorgeven:
  • Verhuizing
  • Geboorte
  • Overlijden
  • Veranderen van ziektekostenverzekering
Elke wijziging wat betreft uw gezondheid en medicijngebruik doorgeven:
  • Bij uw eerste bezoek aan de praktijk vragen wij u een gezondheidsverklaring in te vullen. Verder word er ieder jaar opnieuw gevraagd om dit te doen.
  • Iedere wijziging hierna graag doorgeven, ziekten en medicijngebruik kunnen een tandheelkundige behandeling beinvloeden.
Afspraken:
  • Ernstige pijnklachten worden in principe ingepland op de dag dat u belt, mits U dit voor 10.00 doet. U wordt doorgaans met eenvoudige middelen van de pijn af geholpen. Voor uitgebreidere nazorg of het afmaken van een gestarte behandeling wordt een vervolgafspraak gemaakt.
  • Bij ziekte, flinke verkoudheid of koortslip vragen wij U om uw afspraak te verplaatsen. Dit kunt U nog kosteloos doen op de dag zelf, zo vroeg mogelijk.
  • Een afspraak kan kosteloos geannuleerd worden tot uiterlijk 24 uur voor de afspraak.
  • Een afspraak via de mail afzeggen is niet mogelijk.
  • Wilt u uw afspraak afzeggen i.v.m. ziekte, dan moet dit voor 9.00‘s ochtends gebeuren om evt. kosten te vermijden.
  • Als een afspraak wordt vergeten, zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen.
  • Het regelmatig vergeten van een afspraak kan leiden tot ons verzoek een andere tandarts te zoeken.
  • Wij doen er alles aan om op tijd te werken. Soms kan het voorkomen dat een behandeling iets langer duurt dan in eerste instantie was ingeschat, of dat er een spoedgeval is. Wij kunnen dan iets uitlopen, maar vragen hiervoor uw begrip.
  •  
  • Indien u langer dan 2 jaar niet bij de tandarts bent geweest voor een controle kunnen wij u uitschrijven.
  • In plaats hiervan veranderen wij van uw status in passant.
Herinnering afspraak:
  • Indien u aan ons uw mobiele nummer en emailadres heeft doorgegeven, ontvangt u in principe een dag voor uw afspraak een geautomatiseerde afspraakherinnering per sms of per email.
  • Het niet ontvangen van een afspraakherinnering per sms of email betekent niet dat uw afspraak niet doorgaat. Het gaat om een extra service. Uw afsprakensticker is de basis voor uw vervolgafspraak.
Betalingen:
  • Wij hebben het verzenden en innen van onze declaraties uitbesteed aan Netpoint Factoring B.V. te Kaatsheuvel.
  • Graag voorkomen wij conflicten over rekeningen, we vragen u dan ook bij onduidelijkheden contact op te nemen met Netpoint Factoring telefoonnummer 0416 541509.
  • Is er sprake van een conflict m.b.t. de betaling van de nota‘s, zullen wij alleen nog acute pijnklachten behandelen tegen contante betaling.
Wij behandelen u met respect en verwachten van u hetzelfde.